Etapy wdrażania CRM

Bitrix24.CRM jest elastycznym i potężnym narzędziem, ale dla właściwego efektu, musisz przyjąć odpowiedzialne podejście do jego wdrożenia. Zgadzasz się, że mała firma rodzinna i ogromna korporacja mają różne cele. Wdrożenie tworzy produkt dla tych celów :)

Ogólnie rzecz biorąc, aby korzystać z CRM, musisz wykonać kilka standardowych kroków.

Ustawienia CRM do konkretnej działalności

Specyfika i rodzaj działalności Twojej firmy mogą być absolutnie dowolne, wystarczy ustanowić niektóre parametry.

  • Katalogi (CRM - Ustawienia - Statusy i pola rozwijane)

Przede wszystkim wypełnij statusy i pola rozwijane - niektóre „słowniki” systemu. Jakie są nazwy etapów dealów? Jakie źródło może mieć kontakt? Jaki rodzaj działalności może mieć firma?

  • Produkty (CRM - produkty)

Następnie zrób listę tego, co zaoferujesz klientom - produkty lub usługi. Możesz podzielić asortyment na sekcje i w przyszłości odnieść się do niezbędnych elementów za pomocą kilku kliknięć.

Jak jest twój produkt mierzony? Dostosuj jednostki miar (CRM> Ustawienia> Jednostki miar). Nie zapominaj również o prawidłowym obliczaniu podatków - ustaw ich rodzaj i stawki na stronie Podatki (CRM> Ustawienia> Podatki).

  • Szablony email (CRM> Ustawienia> Email> Szablony e-mail)

E-mail jest głównym kanałem komunikacji z klientami, a często masz do czynienia z dużą liczbą podobnych listów. Uprość swoją pracę i utwórz szablony poczty zawierające na przykład powitanie lub pożegnanie. Możesz pójść jeszcze dalej i ustanowić automatyczne wstawianie imienia klienta, nazwy firmy lub kwoty deala.

  • Dane firmy (CRM> Ustawienia> Moje dane firmy)

Konieczne jest również wprowadzenie danych Twojej firmy do systemu. Następnie każda nowa faktura będzie automatycznie zawierać niezbędne dane do zapłaty.

  • Szablony faktur i ofert (CRM> Ustawienia> Opcje płatności)

Czy korzystasz z niestandardowych form dokumentów? Utwórz niestandardowe szablony dla faktur i ofert i łatwo z nich korzystaj w codziennej pracy.

  • Prawa dostępu (CRM> Ustawienia> Prawa dostępu)

Kolejnym ważnym krokiem jest rozważenie ról dla wszystkich pracowników i działów Twojej firmy. Do czego powinien mieć dostęp menedżer sprzedaży, jakie dane może uzyskać  kierownik działu - ustal te zasady za pomocą praw dostępu.

Wypełnianie danych CRM

Gotowe! Bitriks24 jest ustanowiony i możesz zacząć wypełniać system danymi.

Dla nowych klientów używaj dowolnych kanałów komunikacji. Wolisz komunikować się z klientami przez telefon? Użyj standardowej telefonii lub podłącz istniejący numer za pomocą aplikacji.

Bardziej przyzwyczajony do korespondencji elektronicznej? Włącz integrację poczty, a system automatycznie zapisze dane klienta i historię korespondencji.

Przeniosłeś Twój biznes do Internetu? Umieść na swojej stronie specjalny formularz, z którego dane automatycznie przejdą do systemu.

Masz własną bazę klientów i deale? Nie ma problemu - użyj elastycznego narzędzia do importowania i kontynuuj pracę z danymi już w Bitrix24.

Rozpoczęcie

Bitrix24 pozwala na wdrożenie kompletnego systemu księgowego - od pierwszego kontaktu z klientem do deala i płatności faktury!

Najpierw dostajesz dane klienta. Następnie przystąp do współpracy z potencjalnym nabywcą, stopniowo oprowadź go na wszystkich etapach i, jeśli dobrze się powiedzie, zawieraj umowę.

Jeśli Twoja firma nie działa z wstępnymi kontaktami a natychmiast zawiera umowę - użyj trybu pracy bez leadów.

Integracja z innymi usługami

Firmy często korzystają z różnych narzędzi programowych w swojej pracy. Ważne jest, aby móc łączyć te programy ze sobą.

Bitrix24 umożliwia integrację z:

  • sklep internetowy - twórz oferty i kontakty na podstawie zamówień z Twojej strony;
  • programy automatyzacji księgowości;
  • wiele innych usług za pomocą całego katalogu specjalnych aplikacji;

Właściwe podejście do wdrożenia Bitrix24 jest kluczem do sukcesu i rozwoju Twojej firmy :)

 

  • CRM, wdrażanie
  • 1 Użytkownicy uznali za użyteczne
Czy ta odpowiedź była pomocna?

Powiązane artykuły

Tunele sprzedaży (sales tunnels)

Współczesny biznes coraz częściej działa w kilku obszarach - na przykład w rozwoju witryny i jej...

Analityka CRM

Analityka CRM   Dla rozwoju biznesu ważne jest, aby być na bieżąco - monitorować lejkę...

Automatyzacja

Praca z klientami i sprzedażą składa się z wielu rutynowych operacji - planowania spotkań, pracy...

Import danych w CRM

Praca w Bitrix24 opiera się na dużej ilości danych, a często są to dane ze źródeł...

Import produktów

 Ręczne dodawanie dużej liczby produktów to długi i nudny proces. Użyj importu i dodaj pełny...