Jak korzystać z aplikacji „Obieg faktur”? (PL)


Najpierw przejrzyjmy szybko niektóre ustawienia, które pomogą nam zautomatyzować przetwarzanie. Jak poprawnie wprowadzić te ustawienia, zobacz osobny film, który zostawimy w artykułe.

1. Rejestracja faktury

Wszystko zaczyna się od tego, że do firmy dociera nowy dokument: jest on albo dodawany przez pracowników do portalu do udostępnionego folderu na Bitrix24.Dysk, albo przesyłany do aplikacji z przychodzącej wiadomości e-mail. Wszystkie faktury będą gromadzone w jednym interfejsie aplikacji.  

Osoba odpowiedzialna za wstępne przetwarzanie dokumentu rejestruje go i wskazuje nazwę dokumentu, wypełnia datę odbioru, wskazuje rodzaj dokumentu (zwykły, poufny lub faktura), firmę odbierającą oraz kontrahenta wysyłającego.


Ta część aplikacji działa podobnie do aplikacji Zarządzanie dokumentami.

Scenariusz 1: Przetwarzanie dokumentów

Dokumenty zwykłe i poufne (w tym wszelkie dokumenty poza fakturami) są przenoszone do odpowiedniej zakładki

i przetwarzane etapami:

  • Rejestracja (Wstępny opis przez rejestratora)

  • Opis dokumentu (Szczegółowy opis przez odpowiedzialnego pracownika)

  • Archiwizacja (Przeniesienie dokumentu do archiwum)

Scenariusz 2: przetwarzanie faktur przychodzących (opłaty naliczane firmom)

Obejmuje wieloetapowy proces:

  • Rejestracja. Dokument został załadowany do aplikacji ręcznie lub faktura została automatycznie pobrana z Bitrix24.Drive lub e-mail. Sieć neuronowa automatycznie odczytuje informacje z faktury i wypełnia je w odpowiednich polach aplikacji (produkt, ceny, terminy i warunki, dane bankowe itp.). Pracownik uzupełnia je w razie potrzeby.
    Uwaga: Podczas wypełniania pól możesz również wybrać dowolny rodzaj faktury (Faktura VAT, Proforma, Faktura do proformy, Korygująca, Faktura zaliczkowa, Faktura końcowa), a także wybrać rodzaj płatności (Gotówka, Przelew, Karta, Pobranie, Kompensata, Barter).
    Przypominamy również, że w aplikacji wskazywany jest rodzaj faktury i przypisywane są do niej szablony, które pobierane są z szablonów faktur z CRMPrzeczytaj instrukcje konfiguracji (Blok "Inny").

  • Opis OCR (sieć neuronowa) automatycznie odczytuje informacje z faktury i wypełnia je w odpowiednich polach aplikacji (produkt, ceny, terminy i warunki, dane bankowe itp.). Pracownik uzupełnia je w razie potrzeby
  • Rozksięgowanie. W celu szczegółowego rozliczenia wydatków możemy podzielić fakturę na kilka części i skorelować każdą z nich z konkretnym miejscem powstawania kosztów (np. Linia serwisowa lub dział), rodzajem kosztów (np. Oprogramowanie, hosting, koszty promocji), projekt, umowa lub firma

  • Akceptacja. Po podziale kosztów kierownik lub osoba odpowiedzialna sprawdza to i potwierdza

  • Sprawdzenie przez dział księgowości. Księgowy sprawdza poprawność faktury

  • Opłata. Faktura przechodzi do tego statusu, gdy jest gotowa do płatności. Osoba odpowiedzialna może oznaczyć zapłaconą kwotę faktury

  • Archiwizacja. Wszystkie przetworzone dokumenty są przenoszone do archiwum. Istnieje możliwość przeglądania i komentowania dokumentów

Scenariusz 3: Przetwarzanie faktury wychodzącej (wystawionej klientom)

Fakturowanie firmy odbywa się w innej zakładce.

Tutaj pracownik może dodać nową fakturę, wypełnić wszystkie pola (do kogo, w jakim przedziale czasowym, za jaką kwotę, produkt, z jakimi podatkami iw jakiej ilości itp.).

Taka faktura jest również sprawdzana i potwierdzona z kierownikiem lub kierownikiem działu.

Na przedostatnim etapie możliwe staje się przesłanie klientowi maila z fakturą.

Tutaj możesz również wskazać, za jaką płatność została już otrzymana.

 

A po wystawieniu faktury i płatności jest archiwizowana podobnie jak dokument przychodzący.

 
 
 
Dodatkowo w aplikacji można wyeksportować dane dokumentu. W zakładce Eksport wybieramy format pliku eksportu (domyślnie jest to format programu księgowego Optima), rodzaj faktur (wszystkie, zakup, plomby), firmę oraz okres i otrzymujemy plik z niezbędnymi informacjami.


Możesz również analizować informacje (wydatki i dochody) za pomocą raportów w kontekście umów, swoich firm, kontrahentów.
 
 
Zaktualizuj swój portal Bitrix24 o przydatne aplikacje i spraw, aby Twoja firma była bardziej zautomatyzowana!

Instrukcje dotyczące konfigurowania aplikacji „Obieg Faktur”

_____________________________________

Nadal masz pytania lub potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami!
+48 226022810
sales@support.pl
support.pl
Czat na żywo

Proszę zostawić adres e-mail, na który trzeba wysłać promokod.

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie później.
Proszę zostawić adres e-mail, na który trzeba wysłać promokod.
Wysłaliśmy kod promocyjny i instrukcje dotyczące jego wykorzystania na adres e-mail. Jeśli nie dotrze w ciągu 10 minut, spróbuj ponownie zasubskrybować.
  • aplikacja, app, application, dokumenty, faktura, fakturowanie, fv, invoice, obieg, obieg faktur
  • 0 Użytkownicy uznali za użyteczne
Czy ta odpowiedź była pomocna?

Powiązane artykuły

Инструкция по установке и настройке приложения "Управление счетами" (RU)

Установите приложение из Маркетплейса Битрикс24 Запустите приложение в своем портале через...

Instrukcje dotyczące instalacji i konfiguracji aplikacji "Obieg Faktur" (PL)

Zainstaluj aplikację z Marketplace Bitrix24. Uruchom aplikację w swoim portalu poprzez...

Instructions for installing and configuring the application "Invoicing" (ENG)

Install the application from the Bitrix24 Marketplace Run the application in your portal...